Системи опалення для кабін та салонів

Всі системи транспортного опалення поділяються на незалежні опалювачі і підігрівачі а також на опалювачі конверторного типу. Незалежні (автономні) опалювачі поділяються на повітряні та рідинні. Повітряні опалювачі призначені для обігріву салонів та кузовів транспортних засобів, незалежно від роботи двигуна. Рідинні опалювачі призначені для передпускового підігріву двигуна та салону транспортного засобу без запуску двигуна. Рідинні опалювачі конвекторного типу – це додаткові теплообмінники, які під’ єднанні в штатну систему опалення транспортного засобу.
Зима для водіїв - складний час, що вимагає постійної напруги при роботі як на міських вулицях, так і на магістралях. Але самі неприємні моменти трапляються ранком: замерзла кабіна зі зледенілим склом, труднощі з запуском двигуна. Уночі ж, щоб не оклякнути (коли необхідно залишитися на ніч у кабіні автомобіля для охорони вантажу) при тривалих простоях на прикордонних пунктах, доводиться "ганяти" мотор автомобіля, непродуктивно спалюючи при цьому десятки літрів далеко не дешевого палива. Більшість комерційних автомобілів, тролейбусів, трамваїв та автобусів, що перебувають в експлуатації в Україні, м'яко кажучи, холодні. Штатний опалювач (якщо він передбачений) ледь обігріває водія, а в мікроавтобусах - мало того, що холодно, так ще й нічого не видно, оскільки після кожного відкриття дверей через істотну різницю внутрішньої й зовнішньої температур скло обмерзає. В цьому випадку мова йде не тільки про відсутність комфорту, але й про безпеку руху. Все це приводить до того, що для нормальної роботи взимку в автомобілі необхідні додаткові агрегати, які без проблем усувають перераховані складності. Як же ж зробити машину теплою? Існує кілька перевірених способів, які в сукупності можуть дати хоч якийсь результат: 1. У проблемних (холодних) місцях ( як правило підлога, стіни, інколи - дах) заслати додаткове килимове, але не ворсисте покриття для кращої термоізоляції. 2. Вмонтувати більш якісні, нові або додаткові гумові, резиново-пластикові або резиново-поролонові ущільнювачі на двері. 3. Вмонтувати у систему охолодження двигуна додатковий опалювач (від "Жигулів" або "Газелі") або встановити бензиновий опалювач від "Запорожця". У всіх випадках прийдеться залучати до роботи штатний опалювач а разом з ним і двигун автомобіля. Однак існує найпростіший і найбезпечний варіант - установити автономний опалювач, що працює на дизпаливі або бензині. Ця продукція, необхідна для наших кліматичних умов, є невід'ємною частиною нелегкої праці водіїв. Задовго до настання холодів, підприємства готуються до зимового періоду експлуатації автомобілів і ця пора вимагає додаткових вимог до техніки - вона повинна забезпечувати стабільне тепло в салоні. Тому на питання, з якої температури присутність додаткових опалювачів в автомобілі має бути обов'язковою, відповідь проста: кабіна є не тільки робочим місцем, але іноді й справжнім будинком для водія, а відношення до тепла в будинку - індивідуальне й важко піддається обговоренню. Тому великі заводи солідних виробників вантажних автомобілів й автобусів за замовленням (прямо на конвейері) монтують додаткові рідинні й повітряні опалювачі. Дані вимоги закріплені законодавчо в більшості країн світу. В Україні все частіше говорять про екологію, але в дійсності мало що робиться. Кожна людина, що закінчила курси водіння й одержала права, знає, що разовий пуск холодного двигуна скорочує ресурс його роботи на 500-600 км пробігу. І за зиму набирається ще та дистанція! Кільця, вкладиші й інші вузли т/с зношуються тим сильніше, чим міцніше мороз. І якщо це, на перший погляд, не дуже помітний фактор (коли ще підійде час перебирання двигуна), то економія палива, витраченого тільки на прогрів двигуна перед початком руху, досить відчутна: щоденна витрата палива при попередньому прогріві знижується на 15-20 %.

Корисні розрахунки

Двигун вантажівки (типу Камаз) при роботі на холостому ходу витрачає приблизно 8 л. у годину. Якщо для обігріву салону двигун буде працювати на холостому ходу 150 годин на місяць (складається із часу стоянки машини вночі, обідньої перерви й непередбачених зупинок), то це складе ~ 1200 л. дизпалива, що в перекладі на гроші обійдеться в 1068 Euro (1 л солярки = 6,5 грн.). Незалежний опалювач (ціна якого 670-950 Euro з монтажем) легко й повністю окупиться за три-чотири зимових місяця тільки за рахунок економії палива. Обігрів на холостому ходу скорочує термін служби двигуна. Якщо виходити з того, що мотор вантажівки витримує близько 7000 годин роботи, а новий двигун (Камаз) коштує ξ 3,5 тис., то 1 година холостого ходу обходиться ξ 0.5, тобто при роботі на холостому ходу 150 годин на місяць, втрати будуть складати ξ 75. Таким чином, сумарні витрати за п'ять місяців холодного сезону становлять ξ 375. Навіть якщо не всі зими будуть відрізнятися арктичним холодом, а водії-дальнобійники стануть спати в готелях, а пасажири автобусів - грітися вдома або на роботі, втрати від "не- експлуатації" обігрівача на одній т/с за 5 років складуть біля ξ 1600-1800. А враховуючи те, що ресурсу обігрівача (при інтенсивній роботі) реально вистачає на 7-8 років, ви будете зменшувати свої витрати на експлуатацію автомобіля (паливо + ресурс мотора) приблизно на ξ 969 на місяць із кожної машини, на якій він буде встановлений.

Наша компанія має широку інформативну базу щодо способів розміщення та підключення опалювачів до систем автомобілів. Це дає змогу проводити ремонт більш швидко та професійно, а також монтаж опалювачів, виконуючи вимоги заводів виробників автомобілів. Крім того, спеціалісти нашого сервіс-центру проходять щорічну атестацію та навчання на підприємствах Webasto та Eberspacher. На всі опалювачі встановлені на нашому підприємстві ми пропонуємо міжнародну гарантію 24 місяці!